“Her öğretmen anne veya baba olmayabilir ama her anne baba mutlaka bir öğretmendir”
Tim Seldin, Montessori Vakfı Kurucusu

Çocuklarının ilk öğretmenleri olan ebeveynlerin çocuğun okul hayatına ona güven verici, okulu destekleyici bir yaklaşımla dahil olması, çocuğun okul ve öğretmenleriyle ilgili pozitif tecrübeler edinmesini sağlar. Montessori yaklaşımıyla eğitim insanın gelişimindeki evrensel prensiplere dayanır. Bunlar öğretmenlerin işlerini kolaylaştırıp, yardım ettiği gibi ebeveynlerin de çocuklarını yetiştirirken gözönünde bulundurması gereken prensiplerdir. Ev ortamınızı ve yaklaşımınızı çocuğunuzun Montessori okuluyla uyumlu hale getirerek çocuğunuzun eğitimini ve gelişimini destekleyebilirsiniz.
Burada okul ve ailelere çok boyutlu bir sorumluluk düşüyor. Biz Büyükyalı International Montessori Okulu olarak;
- Karşılıklı güven ve saygıya dayalı, şeffaf bir ilişkiyi sürdürmeye özen gösteriyoruz.
- Okulun kapılarını ebeveynlere açık tutarak, onları davet eden, harmoni içinde ilerleyen ilişkileri besleyen bir okul atmosferi sağlıyoruz.
- Okul ve aileler olarak kendimizi aynı amaç için çalışan bir takım ve büyük bir aile topluluğu olarak görüyoruz.
- Ebeveynleri Montessori eğitim felsefesi ve metodu ile ilgili olarak bilgilendirebilmek için aile eğitim seminer ve toplantıları planlıyoruz.
- Bir okul yılında üç kez bireysel ebeveyn-öğretmen toplantısı yapıyor ve ebeveynlerimizle çocuklarının gelişim raporlarını ve portfolyolarını paylaşıyoruz.


Ebeveynlerimizden beklediklerimiz;
- Fikirlerinizi, ilgili olduğunuz konuları, düşüncelerinizi ve kaygılarınızı okulun kurduğu iletişim ağına katılarak okul yetkilileri ve çocuğunuzun ögretmeniyle paylaşmanız.
- Çocuğunuzun sınıfında gerçekleştirilen aile katılımlarına öğretmenlerimiz ile randevular yaparak katılmanız.
- Sınıfta gözlem yapmak için en erken okullar başladıktan iki ay sonra öğretmenlerimizle gözlem gününüzü planlamanız.
- Okulumuzda planlanan aile aktivitelerine, piknik ve gezilere katılmaya çalışmanız.